۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

مدیریت فناوری های روز نوشته مدیریار

قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک

به علت پایین بودن هزینه جستجو و فراهم شدن امکان مقایسه قیمت،کیفیت و سایر جنبه های کالا بهره گیری از اینترنت در زندگی روزمره انسانها گسترش روز افزونی پیدا کرده است. مشتریان ترجیح می دهند کالاها و خدمات مورد نیاز خود را در بازارهای الکترونیک جستجو کنند. در بازارهای الکترونیک قیمت تحت تاثیر حساسیت قیمت، منحصر به فرد بودن محصول،آگاهی از خدمت یا محصول جایگزین ، هزینه کل،هزینه مشترک،اثر قیمت-کیفیت و اثر موجودی قرار می‌گیرد. فروشندگان با بررسی این اثرات بر روی کالاها و خدمات قابل ارائه خود در بازار الکترونیک می توانند استراتژی‌های متفاوتی را انتخاب کنند. این استراتژی‌ها امکان قیمت گذاری صحیح با توجه به هزینه، مشتریان و رقبا را فراهم می‌کند و یک حاشیه سود مناسب را برای فروشندگان به وجود می آورد.

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

مدیریت بحران نوشته مدیریار

بحران؛ واقعیتی جدایی ناپذیر از سازمان‌ها

مقاله ی تخصصی؛ بحران؛ واقعیتی جدایی ناپذیر از ماهیت درونی سازمان‌ها…Crisis Management این مقاله در نشریه علمی، پژوهشی و اطلاع رسانی انجمن مدیریت ایران (ماهنامه مدیریت- شماره: ۱۰۱ – ۱۰۲) پذیرفته و به چاپ رسیده است. (دارای شماره استاندارد بین المللی ۷۴۴۵-۱۰۲۳) نویسنده: مهدی یاراحمدی خراسانی چکیده: در عصر جدید و در هزاره سوم بحران‌ها واقعیتی جدایی ناپذیر از ماهیت درونی سازمان‌ها گردیده‌اند. بحران‌ها در واقع در اثر رخدادها و عوامل طبیعی و غیرطبیعی (به طور ناگهانی)پدید می‌آید وسختی و خسارت را به یک مجموعه یا جامعه انسانی تحمیل می‌کند. مدیریت بحران برای مواجهه با موقعیت‌های غافل‌گیرکننده و غیر منتظره پیش از هر چیزی نیازمند تجربه، آمادگی، مهارت، سرعت عمل، هوشمندی و خلاقیت است. مدیریت بحران فرآیند برنامه‌ریزی وعملکرد می‌باشد. که با مشاهده سیستماتیک بحران‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها در جستجوی یافتن ابزاری برای کاهش اثرات بحران است. دانشمندان بر این موضوع اتفاق نظردارند که در هنگام بحران بیشترین فشار بر مدیران  سازمان وارد می‌گردد. از این رو مدیران برای مواجهه مناسب با بحران نیازمند ایجاد آمادگی و پرورش قابلیت‌های خود می‌باشند . مدیرت بحران با توجه به نوع بحران‌ها (طبیعی‌ـ غیرطبیعی) و همچنین با عنایت به چرخه بحران نیازمند انجام اقداماتی هستند که ضمن انجام آن اولاً حتی‌المقدور خساراتی ناشی از بحران را به حداقل برسانند و ثانیاً مانع وقوع اتفاقات ثانویه گردند.   1) مقدمه  «بحران» مقوله‌ای است که همة سازمان‌ها و جوامع کم و بیش و با توجه به ماهیت و فعالیتشان به گونه‌ای با آن روبرو هستند.

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

مدیریت تربیت بدنی نوشته مدیریار

جنگ کفش های ورزشی

مرتضی شأنی این موردکاوی، ماجرای دو رقیب اصلی در صنعت کفش ورزشی را که دامنه صنعت آنها ازحد کفش فراتر رفته است، نشان می‌دهد. در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 شرکت نایک رتبه اول را در صنایع کفش ورزشی به دست آورد و آدیداس را پشت سر گذاشت. این شرکت از المپیک سال 1936 یعنی موقعی که آقای «اونس» کفشهای آدیداس را پوشید و درجلو هیتلر، ملت آلمان و جهان، مدالها را تصاحب کرد، پیروز محسوب می گردید. در اوایل دهه 80 شرکت ری بوک به عنوان رقیب اصلی ظاهر شد و با رشد بی‌نظیر، رتبه اول را در صنایع کفش ورزشی به دست آورد. سه سال بعد نایک مجدداً موقعیت خود را در رتبه بالا کسب کرد و حریف را در نیمه دوم دهه کنار زد.سابقه ری بوکپیشینه ری بوک به دهه 90 قرن نوزدهم برمی گردد که شخصی به نام جوزف ویلیام فاستر خود را به عنوان اولین سازنده کفشهای ورزشی میخدار معرفی کرد.

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

مدیریت بیمه نوشته مدیریار

صنعت بیمه سودآور نیست

لیلا اکبرپور چنانچه ذخایر حق بیمه در سال مالی 87 هم مانند سال‌های قبل (بدون اجرای آیین‌نامه 58) محاسبه می‌شد  ضریب خسارت چه میزان بود؟ یکی از پایگاه‌های خبری روز گذشته اعلام کرد: بیمه مرکزی به عنوان متولی صنعت بیمه در ایران و مرکز رسمی ارائه آمار بیمه، اخیرا در گزارشی از عملکرد صنعت بیمه در سال گذشته که در نشریه پیک بیمه نشریه این مرکز- منتشرشده، ضریب خسارت در این صنعت را برای سال گذشته 5/85درصد اعلام کرده و در همین حال وزارت اقتصاد در گزارشی از عملکرد صنعت بیمه، با اختلافی 24‌درصدی این ضریب را 5/61درصد ذکر کرده است.پاسخ این است، اختلاف فوق حاصل روش محاسباتی توسط دو نهاد وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی ایران است.

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

مدیریت بودجه نوشته مدیریار

شرح وظایف مدیریت بودجه، تشکیلات ومنابع انسانی

 تهیه و تنظیم بودجه (جاری ، عمرانی ، تملک دارائیهای سرمایه ای و … ) دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط .بررسی بودجه پیشنهادی واحدهای مختلف و تلفیق و هماهنگی بودجه پیشنهادی در چارچوب اهداف و ضوابط دانشگاه .تهیه و تنظیم موافقت نامه های لازم پس از تصویب و ابلاغ بودجه براساس برنامه ها و فعالیت ها .ابلاغ بودجه مصوب به واحدهای دانشگاه و نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات در قالب برنامه ها و فعالیت ها با همکاری مدیریت مالی .پیش بینی اعتبارات ارزی دانشگاه به منظور ماموریتهای علمی و … و تامین تجهیزات ، لوازم ، کتب و نشریات موردنیاز .تهیه و تدوین برنامه نیروی انسانی با توجه به سیاستها و برنامه های میان مدت و بلند مدت دانشگاه و ملحوظ داشتن وضعیت عرضه و تقاضا ( ورود و خروج ) نیروی انسانی و پیشنهاد به مراجع ذیربط جهت تصویب .انجام بررسی های ساختاری در رابطه با وضعیت واحدهای سازمانی دانشگاه و نحوه سازماندهی پست های سازمانی با توجه به نیازها و برنامه های آتی و پیشنهاد طرح های ساختاری موثر و کارآمد جهت تصویب به مراجع ذیربط .

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

مدیریت انرژی نوشته مدیریار

امسال اولین سال از دهه‌ی چهارم انقلاب اسلامی می باشد و به دلیل آمادگی بسیار وسیع و عظیمی که در کشور وجود دارد، به نام «دهه‌ی پیشرفت و عدالت» نامیده شده است.از آن جا که اقدام اساسی در زمینه‌ی پیشرفت و عدالت، مسئله‌ی مبارزه‌ی با اسراف، حرکت در سمت اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از ولخرجی‌ها و تضییع اموال جامعه می باشد؛ سال 1388 از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام سال «اصلاح الگوی مصرف» نام‌گذاری شده است. این مقاله به بررسی تطبیقی و توسعه‌ای راهکارهای کاربردی غیرقیمتی اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی کشور می پردازد.به‌طور کلی، اتخاذ سیاست ها و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در 2 بخش عرضه انرژی و تقاضای انرژی قابل بررسی و اجرا می باشد. یافته های تحقیق حاضر نشان می دهد در کشور ایران به دلیل اینکه تقریباً تمام زنجیره تامین و عرضه انرژی در اختیار دولت می باشد، دولت می تواند با انجام تحقیقات علمی و هدفمند کردن سرمایه گذاری ها در بخش انرژی و به کارگیری فناوری های نوین در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی موفق عمل نماید. بخش تاثیرگذار دیگر در کاهش مصرف انرژی، مدیریت تقاضای انرژی می باشد که در این بخش نیز راهبردهای متعددی از جمله قیمت‌گذاری، آموزش، فرهنگ، پاداش، هنجار، سبک زندگی، استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر، استفاده از تکنولوژی های جدید، استفاده بهینه از مواد و بازیابی آن ها و… وجود دارد.مقدمه:کشور ایران دارای منابع و ذخایر بزرگ انرژی است.

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

مدیریت انگیزش نوشته مدیریار

یکی از وظایف مدیر ایجاد انگیزش در کارکنان است. برای این کار مدیر باید عوامل انگیزش کارکنان را بشناسد.مک کله لند توجه به نیازهای زیر را عامل افزایش انگیزش کارکنان می داند:

1- نیاز به کسب موفقیت

2 - نیاز به ایجاد ارتباط با دیگران

3 - نیاز به کسب قدرت.

یکی دیگر از عوامل انگیزش پاداشهای مادی است اما مک کله لند می گوید مردم پاداشها را رد نمی کنند.اما پاداش برای ارضای خودیابی آنها کافی نیست. اشخاصی که نیاز به کسب موفقیت در آنها شدید است چه خصوصیاتی دارند؛اهل بردوباختهای سنگین نیستند، به شانس اعتقاد ندارند، این افراد از انجام دادن کارهای بسیار ساده و یا بسیار سخت اجتناب می کنند، این افراد به دنبال انجام کارهای هماورد طلب هستند و به کارهایی که خود شخص مدیریت آن را به عهده داشته باشد روی می آورند. این افراد وقت بیشتری صرف فکرکردن می کنند تا کارها را بهتر انجام دهند. مک کله لند می گوید می توان نیاز به کسب موفقیت را به افراد آموزش و کارایی پرسنل را افزایش داد.مقدمهسازمانها به وسیله تغییرات رفتاری افراد تغییر می کنند، هرچند افراد تغییر را دوست ندارند اما پویایی جزء ماهیت کار است. بااین حال، تغییرات مورد نیاز سازمانی در استراتژی و ساختار، کلیدهای تحریک افراد هستند. تحقیقات روانشناسی وجود سه کلید احســاسی را تایید می کنند که عبارتند از سائق های تحریک، دانش و انگیزه که حدود 80 درصد از انسانهای باهوش از نظر ذهنی و کم هوش، رفتارشان به این سه عامل بستگی دارد.یکی از وظایف مدیر در یک محیط کاری، این است که باعث انگیزش کارکنان شود. اما انگیزش در تمرین و تئوری کاری مشکل است و فهمیدن آن سخت است.

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

مدیریت بانکداری نوشته مدیریار

در جا زدن دولت الکترونیک در ایران

جالب آنکه اکثریت قریب به اتفاق کشورهایی هم که ایران را در شتاب به سمت دولت الکترونیکی بر جای گذاشته‌اند کشورهایی چندان ناآشنا و دور از دسترس نیستند. به گونه‌ای که رده‌بندی منطقه‌ای ایران برای دولت الکترونیکی در ناحیه جنوب و مرکز آسیا از رده هفتم منطقه‌ای به سوم رسیده است و حالا فقط دو کشور مالدیو و سری‌لانکا بالاتر از ایران قرار دارند. دلایل سقوط ایران را به صورت بسیار اجمالی می‌توان در سه شاخه جدید امتیازدهی تحقیق 2008 جست‌وجو کرد که طی آن نظام امتیازدهی به سه زیرمجموعه شامل حضور در دنیای وب، توان زیرساختی و جمعیت نیروی انسانی متخصص تقسیم شده است. چاه زیرساخت طبق آنچه که در گزارش بالا آمده است، پایین‌ترین امتیاز دولت الکترونیکی ایران مربوط به حوزه زیرساخت است که با 175/0 امتیاز پایین‌تر از بخش حضور اینترنتی دولت (2570/0 امتیاز) و جمعیت نیروی انسانی متخصص دولت در حوزهICTه(792/0 امتیاز) قرار گرفته

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

راه کارهای مهم برای تصمیم گیری نوشته کتابخانه آنلاین

کم خوابی، می‌تواند به تصمیم گیری های فاجعه آمیز منجر شود. فاجعه ی اتمی‌ای که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا روی داد، در شیفت شب به وقوع پیوست. برخی از مدیران پروژه چلنجر، که در آخرین لحظات تصمیم به پرتاب آن گرفتند و فاجعه بزرگ سقوط چلنجر3F2 را رقم زدند، در زمان اتخاذ این تصمیم، بیش از 72 ساعت بیخوابی داشتند. هم چنین مطالعات نشان می‌دهد یک چهارم تصادفات در بزرگراه‌ها ناشی از خواب آلودگی رانندگان است. دکتر دیوید دیننگز رییس دپارتمان خواب و مسئول آزمایشگاه خواب آلودگی پنسیلوانیا می‌گوید:»هیچ وقت تصمیم گیریهای مهم خود را در زمان خستگی، بیحوصلگی و خواب آلودگی انجام ندهید. این یک نوع خودکشی است. میزان توانایی شما

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir

نیایش نوشته کتابخانه آنلاین

شخصیت متعال خداوند، تام و کامل است؛ و از آنجا که کامل مطلق است، جملگی تجلیات وی، همچون این عالم پدیدار، به تمامی چنان است که او. هر آنچه که از کل کامل پدید آید، خود نیز کامل است. و از آنجا که او کل کامل است، هرچند که اجزای کامل بسیاری از وی نشات می‌گیرند، خود همچنان، آن متعادل کامل باقی می‌ماند.

......

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
infoketab .ir