در تجارت نوین عبارت))همیشه حق با مشتری است((به صورت یک شعار در آمده است، نیازها و خواسته های مشتریان به عنوان یک اصل اساسی در تولید کاالا ها و خدمات مطرح شده و رضایت مشتری به عنوان نقطه تمرکز سازمانها مورد توجه جدی قرار گرفته است.البته ناگفته نماند که تجربه نشان میدهد که همیشه حق با مشتری نیست.موارد زیادی وجود دارد که در واقع اشتباه با مشتری بوده است و مواردی هم مشاهده شده است که نه تنها مشتری مرتکب اشتباه شده بلکه رفتارهای خارج از عرف هم انجام داده است.با وجود این مشتری کسی است که پس از سهام داران قرار میگیرد وپول وارد سازمان می‌کند.نبودن مشتری به معنی نبودن درآمد (فروش) و سود و در نهایت برابر حذف سازمان خواهد بود! از این رو مفهوم مشتری درکانون فعالیتها و فلسفه وجودی سازمانهای تجاری و بازرگانی قرار دارد.در این کتاب مباحثی از قبیل:مشتری مداری، تعریف مشتری مداری،درک صحیح مشتری،سیر تکاملی مشتری مداری،تغییر نگرش مشتری مداری از سنتی به نوین،انواع مشتری و گروهای مختلف مشتری و... مورد بحث قرار می‌گیرند.

.....

مطالعه ی متن کامل کتاب "اصول مشتری مداری در تجارت" در سایت رسمی اینفو کتاب