اهتمام در نقل حدیث غدیر

علی بن موسی الرضا، أنبأنا أبی، عن أبیه جعفر الصادق، حدثنی أبی، عن أبیه علی بن الحسین، عن أبیه عن جدّه علی بن أبی طالب علیهم السلام قال قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلّم: من کنت مولاه فعلی مولاه، أللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله.

از علی بن موسی الرضا علیه السّلام از پدرش موسی بن جعفر علیه السّلام از پدرش جعفر بن محمّد علیه السّلام از پدرش علی بن الحسین علیه السّلام از حسین بن علی علیه السلام از امیر المؤمنین علیه السّلام روایت نموده که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمود: هر کس من مولای اویم پس علی علیه السّلام مولای او است بار خدایا دوست دار آنکه را که او را دوست دارد و دشمن دار آنکه را که او را دشمن دارد و خوار گردان آنکه را که او را خوار گرداند و یاری کن آنکه را که او را یاری کند

الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب، ج 1، ص: 73

......

مطالعه ی متن کامل کتاب "غدیر در سیره حضرت رضا علیه السلام" در سایت رسمی اینفو کتاب